Będzie szybciej, bezpieczniej i komfortowo. Trwa remont linii kolejowej na odcinku Czempiń – Poznań.

IMG_8631Prawie 29 km zmodernizowanych torów, nowe słupy i sieć trakcyjna oraz 3 przebudowane przystanki osobowe. To efekty dotychczas wykonanych robót modernizacyjnych na linii kolejowej E59, na odcinku Czempiń – Poznań. Po zakończeniu wszystkich prac inwestycyjnych podróż na tej trasie pociągiem osobowym skróci się do 35 minut.

Od kwietnia pociągi pasażerskie między Czempiniem a Mosiną kursują już po obu, w całości zmodernizowanych torach. W ramach inwestycji realizowanej na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. zamontowano na tym odcinku łącznie 20 km nowych torów oraz 21 km sieci trakcyjnej. Dzięki temu niektóre pociągi pasażerskie będą mogły rozpędzać się na tej trasie do 160 km/h.

Zakończyła się także modernizacja przystanków osobowych w Iłowcu, Drużynie Poznańskiej oraz Poznaniu Dębcu. Powstały tam nowe, podwyższone perony, co znacznie ułatwia wchodzenie i wychodzenie z pociągów. Zainstalowano na nich nowe oświetlenie, nowoczesny system nagłośnienia oraz nowe tablice informacyjne. Dzięki pochylniom perony są w pełni przystosowane do obsługi osób z ograniczoną możliwością poruszania się. Bez przeszkód można dostać się na perony z dużym bagażem lub z dzieckiem w wózku.

Od lipca br. rozpoczęły się prace modernizacyjne na stacjach Czempiń i Luboń. Powstaną tam nowe, podwyższone perony m.in. wyposażone w windy dla osób z ograniczona możliwością poruszania się. Zaczęły się także roboty przy budowie wiaduktu drogowego w Łęczycy, który powstaje w miejscu istniejącego przejazdu kolejowo – drogowego w poziomie szyn. Zapewni on pełne bezpieczeństwo dla ruchu drogowego i kolejowego. Trwa również przebudowa wiaduktu kolejowego w Luboniu, w ciągu ul. Powstańców Wielkopolskich.

W październiku planujemy rozpocząć budowę wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Czechosłowackiej w Poznaniu. W okolicach przystanku Drużyna Poznańska budowane jest nad torami przejście dla zwierząt. Zakończyło się stawianie konstrukcji przejścia i trwają prace ziemne.

W ramach projektu „Modernizacja linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap III, odcinek Czempiń – Poznań” zmodernizowany zostanie również przystanek w Puszczykowie oraz stacje w Mosinie i Puszczykówku. Ponadto projekt zakłada budowę lub modernizację 7 mostów, 8 bezkolizyjnych przejść dla pieszych pod torami, a także 14 przepustów. Przebudowanych zostanie także 17 przejazdów kolejowo – drogowych, a w miejsce 12 zlikwidowanych powstaną 3 wiadukty kolejowe oraz 1 wiadukt drogowy . Obiekty inżynieryjne znacząco poprawią poziom bezpieczeństwa pieszych, jak również uczestników ruchu kolejowego  i drogowego.

Dzięki realizacji projektu, po zakończeniu wszystkich prac inwestycyjnych, pociągi pasażerskie będą mogły jeździć trasą z prędkością 160 km/h.

Zakończenie wszystkich prac planowane jest na koniec 2015 roku. Dzięki inwestycji zlikwidowane zostaną m.in. ograniczenia prędkości jazdy pociągów. Zwiększy się bezpieczeństwo i komfort podróżowania. Czas przejazdu pociągu osobowego z Czempinia do Poznania potrwa zaledwie 35 minut.

Koszt projektu „Modernizacja linii kolejowej E59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap III, odcinek Czempiń – Poznań” to 940,16 mln zł, z czego 667,16 mln zł pochodzi ze środków Unii Europejskiej Fundusz Spójności    w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.  


PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.



kategoria: aktualności, inwestycje

Advertisment ad adsense adlogger